29 apr. 2012

Gad och aldeles omotiverad

Det enda som är dåligt med solsken är att man fullständigt tappar lusten till att göra skolarbeten. Den 20 sidor långa uppsatsen har fortfarande inte fått någon början. Igår åkte jag, Jenny, Linda + avec till simhallen i Impivaara redan från morgonen. Bra tänkt, så att man kunde skriva lite på eftermiddagen.. men när solen sken hade jag ingen lust att sitta inne och skriva så jag gick och handlade lite mat ist, mixade ihop en guacamole som blev en hit senare under kvällen..

(2 avocado
½ rödlök
1 tomat
1 msk citronsaft
1 dl gräddfil
salt och vitlökspulver

Nam nam!)

parentes

..gick över till Lindas på kvällen där det bjöds på hemgjorda hamburgare, Jenny hade gjort en god hallon/lakrits frys-sössö (sorbé?). Chips + guacamole, påskchokladharar och cholkadlikör smuttades på ända till halv 3 på natten. Mycket skratt åt dumheter och skit(!)historier man varit med om. En mycket trevlig kväll med andra ord.

Idag har det inte heller blivit nått skrivande men jag gick till Kuppisparken där jag satt i flera timmar och läste en bok om betydelsefulla uppfinningar genom tiden, som kommer att vara en stor del av min uppsats så jag kan trösta mej med att jag har gjort lite förarbete iaf fast än jag inte börjat skriva. Sen kom Linn dit och vi satt och pratade om dittan och dattan tills solen gick i moln och jag blev kissnödig.

 Valbog på Vårdbeget, första maj med piknik, utställning på Design Forum i Hfors och ekbord att tillverka. Får se när jag öppnad word-dokumentet och faktiskt får nått gjord ;) Men det är väl såhär det skall vara den här årstiden! Men lite små panik börjar krypa fram kan jag meddela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar