7 dec. 2012

Fredagen den sjunde

Det var lugnt på skolans gym så här på en fredag kväll, bara jag och vaktmästaren på plats. Hamnade plötsligt i en diskussion om vad som borde förbättras med gymmet, vi var lite oense jag och han, vi hade inte riktigt samma syn på träning, meeen jag är ju knappast kvar i skolan mera när (om) förändringarna blir av så orka bry sig. Bara 3-4 månader kvar tills snön smältar och man förhoppnings vis vill springa, cykla och träna utomhus igen, och sedan säger jag tack och hej till Skolans gym, Novia och hela Åbo.

Tog i så svetten bokstavligen rann ikväll på gymmet. Armarna fick sig en rejäl omgång i någon form av intervall/funktionell/crossfit träning jag drog, och när jag kom hem klarade jag inte ens av att hålla i tallriken med mat i ena handen för att inte prata om att torka håret efter duschen. Rena kraftansträngningen. Undrar hur det känns imorgon. Hoppas det känns imorgon. Om det inte gör det blir jag besviken. Härlig känsla att vara så utmattad att man knappt orkar byta till nästa avsnitt på serien man kollar, då vet man att man tagit i ordentligt.

Hittade en fjorttis serie, med denna låt som intro, på svtplay.se här om dagen som jag sträcksåg. Serien var väl sådär halvbra men låten är desto bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar