14 dec. 2012

Jullov från skolan

De senaste tre veckorna har jag tillbringat (nästan) varje dag i verkstaden, lördagar också. Babysängen är klar och imorgon blir sista limningen och målningen på hemlig produkt och sedan åker jag upp till den lyckliga staden i ett antal veckor, lite oklart hur länge, för att jobba och fira jul&nyår. På Facebook läses ett antal statusuppdateringar i stil med "äntligen jullov", men själv måste jag erkänna att jag hellre skulle tillbringa en vecka till i skolan istället för att åka hem och jobba. Blä, städa, usch! Nåja, pengar behövs så det är bara att bita igen. 

I verkstaden lyssnar vi på X3M, lallar, dricker kaffe, dansar, blir förbannade, slipar om, tänker, berättar historier,  plåstrar in fingrar och bara har det så där allmänt trevligt. Idag t.e.x såg det ut så här när jag och anonym skulle limma ihop en serveringsbricka, jag hade då aldrig trott att man behövde 14st skruvtvingar, 2st stolar, 8st klossar,2 personer och en kaffepaus för att få ihop en sån liten sak. Resultatet blev iaf ganska bra om jag får säga det själv.


Och här är resultatet av mina fördjupade studier 2, en babysäng till mitt kommande brorsbarn. Detta är bara en bild tagen i verkstaden, skall fixa bättre bilder i hemmamiljön senare. Nöjd är jag, lite små milliletrar hit och dit som skulle kunna flyttas men jag är ju då ingen mögelsnickare, jag är ju en kommande möbelformgivare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar