16 jan. 2013

Kärt återseende

Igår kom samtalet jag väntat på. Min dator var reparerad och klar att hämtas, äntligen! Så nu sitter jag och nördar mig mera än vanligt, läser bloggar, facebookar mer än normalt(borde seriöst radera facebook appen på telefonen och köra en fb-detox), läser tidningar, och kollar youtube. Nu börjar det kännas bättre igen.

Man skulle ju kunna tro att jag fått mycket skolarbete gjort den senaste veckan eftersom jag inte haft någon dator. Nej du, jag vet inte riktigt vart min motivation har sprungit iväg. Är nog i skolan varje dag, men får inte mycket gjort, "lallar" bara runt och irriterar alla andra istället känns det som.
Det som nu ligger närmast på schemat är en 50-tals länstol som skall totalrestaureras(och förhoppningsvis godkänns som slutarbete), ett TV-bord, portfolion till babysängen och fördjupade studier borde bli klar småningom och skrivandet av slutarbetet borde påbörjas inom några veckor. Allt är sådant som jag själv valt och tycker om att göra så varför saknas motivationen?

En av orsakerna kan bero på att det helt plötsligt har blivit roligt att springa igen och träningen över lag har tagit mycket tid den senaste veckan. Januari månad är den månad när många plötsligt börjar träna, hur länge det håller i sig visar sig men nu iaf så har jag plötsligt träningssällskap flera dagar i veckan, vilket gillas skarpt från min sida. Mitt eget nyårslöfte är att börja planera in min träning, plus att jag MÅSTE vila två dagar i veckan, och inte bara göra det som faller mig in för dagen, det är lättare att skapa variation om man planerar, annars blir det lätt det gamla vanliga vilket lätt blir tråkigt i längden.

Så här ser min träningsvecka ut nu:
Måndag: Simning, med Jenny
Tisdag: Gym
Onsdag: Löpning, med Sara
Torsdag: Bodycombat, med Jenny
Fredag: Vila
Lördag: Gym/löpning
Söndag: Vila och ätdag, även kallad "mat-koma dag"

SÅ kul! Skulle skolmotivationen vara lika hög som träningsmotivationen skulle jag vara klar på nolltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar