20 jan. 2013

På G i skolan


Det jag egentligen borde prioritera först är att fixa bilderna av babysängen och fixa ihop en portfolio. Men. Nu för tillfället håller jag på att restaurera upp denna 50-tals fåtölj, vilken också kommer att vara min praktiska del i slutarbetet. I den skrivande delen kommer jag att skriva om restaurering över lag och gamla möbler. Förstås kommer jag att dokumentera och beskriva processen men denna fåtölj också, men detaljerna är inte helt klara ännu, borde gå diskutera med min handledare kring det.

Det är ett kundarbete så förhoppningsvis får jag den klar om en vecka eller två. Visar resultaten sen.




Som sidoprojekt för 2,5 missade studiepoäng skall jag tillverka denna TV möbel. Inte exakt denna, det kommer att bli ändringar ännu, detta är bara ett grovt utkast i 3D jag ritade. Visar bilder senare på den slutliga produkten.


Och efter att de två projekten blir klara kommer nästa kundarbete, dessa två stolar skall få ett vitt nytt konstläder ist för det gamla söndriga tyget.


                


Som ni märker så har jag att göra i skolan, tack och lov har min motivationssvacka förra veckan gått över så nu är jag på hugget igen. Känns nästan lite synd att skolan är stängd på söndagar så att jag inte kan gå dit och jobba. Heh. Nej det är nog bra med en vilodag i veckan. Idag ligger jag bara på soffan och äter pizza, godis och annat onyttigt. Mums.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar