8 feb. 2013

Bildbomb från Stockholm furniture fair

Varje år ordnas en resa från skolan för formgivarna till Stockholms möbelmässa och detta år var inget undantag. Så på onsdag kväll steg vi ombord på M/S Viking Grace, den sprillans nya båten som åker mellan Åbo och Stockholm. Det var en väldigt frääsh båt i jämförelse med de andra sönder druckna kryssningsbåtarna, bra service, fin inredning och trevliga hytter. Glömde helt bort att fotografera ens en endaste bild från båten. Nåväl. Till Stockholm kom vi och här kommer bilder av det som jag personligen tyckte var det mest intressanta. Mycket inspiration fick jag och det är lite synd att jag nu måste sätta mig ner och skriva på slutarbetet istället för att kunna skissa ihop nya möbler att tillverka. Hoppas inspirationen finns kvar i April när slutarbetet förhoppningsvis är klart.
























Det som var det mest intressanta var att vi hittade en golvlampa med en stor glödlampa högst upp omringad av målade renhorn. Låter bekant? Kanske det är jag som är naiv men designen påminner väldigt mycket om det här..

När jag frågade om lampan var ny för iår påstod de att designern hade planerat alla produkterna i 6 år redan...men när jag gick in på hennes hemsida fanns inte ens lampan med? Ny för iår kanske? Who knows? Glömde aldeles bort att fotografera lampan så tyvärr kan jag inte visa bild på den :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar