13 feb. 2013

Ris och ros

Jag är så trött på snön. Trött på att frysa. Trött på blöta fötter. Trött på att klä på sig i 10min varje gång man skall ut. Trött.
Ja, jag vet att det bara är februari ännu, men snälla våren, kom hit nu!

Till något helt annat. Jag köpte dubbel choklad protein pudding i söndags, det är nog de bäst investerade pengarna på väldigt länge. Som ni kanske vet så försöker jag att begränsa mitt chokladfrossande till en dag/vecka, och som ni också kanske vet skulle jag mer än gärna äta choklad ca. 8 dagar i veckan om jag bara fick. Som ni förstår så är sötsuget enormt. "Knep" som att "suga på en mörkchokladbit" när sötsuget kommer..? Eller att knapra i sig några nötter eller en frukt..? Are you ****ing kiddening me?
Men NU har jag hittat nåt som hjälper. Dubbel choklad protein pudding. Ett pulver som blandas med mjölk och som smakar choklad, okej det är ju inte fazers blå men det är choklad iaf. Ett glas med oboy-kakao-protein-pudding efter maten och sötsuget är borta.

Livet känns lite lättare nu fast än jag är trött på allt som har med vinter att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar