24 feb. 2013

snilleblixt?

Efter att ha legat "strykeflat" på soffan hela dagen och ätit så mycket socker att vilopulsen ligger på ca. 110 slag/minut så fick jag en snilleblixt.

Tänk om..?

Jag skall pröva att utmana mig själv. Tanken slog mig när jag läste en blogg om en man som kör på utmaningen "en mil om dagen i 365 dagar". Ett helt år är ju grymt..och tråkigt. SÅ. Min utmaning skulle istället vara att under April månad springa lika många km som datumet visar. Altså 1 April, 1km. 2 April, 2km. 3 April, 3km.. osv. PLUS att jag skall köra lika många minuter planka som datumet visar. Altså 1 April, 1min planka. 2 April, 2 min planka osv. Ni förstår! Vilket innebär att under April månad skulle jag springa 465 km och planka 465 min. Orsaken till att inte göra det redan i Mars är att jag inte tycker det är kul att springa på snö och is och för att April är väl en bra månad att kicka igång sommarformen :)

Nu tänker ni: "Hej, NO bärt e åv fö flickån". Eller? Sinnessjukt eller bara en kul utmaning?

3 kommentarer:

  1. Go for it! :) men håll oss gärna uppdaterade hur det går för dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas et vaal fin vårvädre i april! Tsemppiä! :-)

    SvaraRadera
  3. Håller er uppdaterade och håller tummarna för bra väder! :)

    SvaraRadera