23 maj 2013

Bilder från London

Ja, altså.. mina Londonbilder är inga vanliga turistbilder. Omgivning och känslan är ju omöjlig att fota och alla har ni ju sett Big ben, Tower Bridge osv osv på bilder och på TV. Såå att här är bilder som fastnade på min kamera. 

Halväten sallad bara för att den var så sjukt god och för att jag skulle komma ihåg ingredienserna tills jag kom hem. Innehåll bl.a. hallomiost, cashewnötter, avokado (stavat nått rätt ennu?), körsbärstomater och typ spenat och dressing.

Cool klädställning i en klädbutik

Lejon, på Tower Hill, tillverkade av hönsnät som mina formgivarögon imponerades av

Tavla inne på en Starbucks som jag fotade för att den var målad rakt på ett par träplankor, och för att jag tänkte att "sån ska jag göra till mig själv", men vi vet ju alla att det aldrig kommer att hända och om de mot förmodan skulle ske skulle inte resultatet bli ens i närheten så snyggt som denna så jag skulle iaf inte hänga upp den. punkt

Kul sätt att hänga upp handdukar hittade jag inne på Harrods 

Stol intapetserad med grönt ludd.. fotades i stundens hetta, har ingen annan förklarning. Spottad i Windsor (utanför Kungafamiljens slott i en liten turistby)

Afternoon tea, också i Windsor

Myki mumma kakor och scones fick vi till teet, hittade dock mögel på chokladkakorna  längst ner vilket innebar att vi till sist inte behövde betala mera en 3-4 Pund på var för hela kalaset

Ser du något som inte hör hemma på tunnelbanekartan? Ett YLE klistermärke kanske?

Hihihi

Riktigt snygg väggdekoration inne på ett café på Old spitalfield market(typ jätte känd marknad i London med billigt och snyggt pili-pali)

Kollade Eurovision och drack lite "lost cheep" rosévin. Ja, vii köpte flaskan endast för namnet

Köpte mig en passande tröja

Tama ugglor inne i ett köpcenter i Stratford (där OS hölls ifjol, inte i köpcentret då utan i Stratford förståss)

London eye och en fin lyktstolpe som bara ville bli svart på bild.  Success.

Det närmaste jag kom ett turistigt foto

Var inne på Natural History Museum och hittade människans utveckling. Här ett foster  som är ca. 2m högt, ganska creepy, men kan tänka min att om Annichen skulle ha varit med skulle hon ha varit väldigt fascinerad och berättat mot min vilja ingående om alla slemkakor, tarmslangar och mjukoplasman hon sett.

Efter att ha gått runt i en halvtimme och kollat på dinusaurier fick vi sjukt roligt åt denna bild eftersom Petra ser ut som den där gräsätande dinusaurien, ni vet, med lång hals. Eller så var det bara en lång dag och vi var trötta.

Ja, och till den som inte förstod så fanns ett hörn inne i museumet med "roliga speglar" som typ finns på nöjesfält .

I Hyde park hittade vi ett kul träd som vi senare fick veta att heter "hanging tree" ..? Låter lite för enkelt för att vara sant, men så sades det iaf.

Innuti hanging tree

Svanarna i Hyde Park var inte rädda av sig, de kom ca. ½meter ifrån oss och kikade nyfiket. 
Det åktes en hel del Undergound under tiden där. Väldigt enkelt sätt att ta sig från ställe till ställe.

Fult? Retro? Fint? Kan inte bestämma mig. Upphittat inne på en restaurang i Camden town. 


Mera bilder kanske kommer upp om jag lyckas få tillcharmat mig bilder av Petra och Johanna, Piiiik, piiik :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar