30 maj 2013

Utvärdering

Well.. sitter i allskönsro (har ingen aning hur man stavar, omdetskrivsisär el ler i hop) i datasalen i skolan när jag får höra att "vi har utvärdering i Akvariet nu.." (Akvariet är ett klassrum med många fönster ut mot korridoren(väldigt praktiskt när vi haft dödstråkiga lektioner när man kan sitta och titta på folk som går förbi), vi satt altså inte i ett riktigt akvarium). (Blev det månne för många parenteser här nu?)

Så det stod tydligen klart och tydligt i läseordningen att vi hade utvärdering, men vem läser den när den varit i princip tom de senaste tre månaderna? Vi var då 3/11 personer som fick presentera vår klass mot 8 st lärare. Vår fyra år långa utbildning gick vi igenom. KUL. Kände sig inte allt iaktagen.

Hur kommer det sig att jag är en av väldigt få som faktiskt ÄR i skolan. Skulle det finnas ett "uppförande" vitsord borde jag få en sexa av fem möjliga, guldstjärna i kanten, bli bjuden på glass, eller åtminstone en klapp på axeln.

Nej nu cyklar jag hem och packar ner det sista i min lägenhet för imorgon flyttar jag till Vasa.

PS. ursäktar ett väldigt flummigt inlägg. vet inte riktigt vad jag gör idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar