12 sep. 2012

Long time, no seen

Nu har det gått så länge sen jag skrev något att jag inte vet vad jag skall börja berätta över huvudtaget.

hmm.

Träffade två brudar från Holland som studerar i Oslo men som var här i Bergen över heljen så vi turistade hela Lördagen. Coola brudar, de sa att om jag kommer till Oslo så måste jag höra av mig. Har redan tidigare  funderat på att åka via Oslo på vägen hem, Mellomrom har ett kontor i Oslo också så vi planerar som så att om det är möjligt så kan jag göra min sista praktikvecka i Oslo och så kan jag hälsa på dem på samma gång.

På lördag kväll var vi på en Design fest från Mellomrom, eller rättare sagt, jag och min handledare. Det har varit design vecka i Bergen förra veckan och som avslutning var det fest för alla designers. Kännde mig som den fula ankungen, passade över huvudtaget inte in bland sällskapet. Märkeskläder, guldklockor, spärr-me-lillfinger-beteende och champangedrickande 30-40 åringar är inte något jag smälter in med, plus att jag säkert sa "VA?" en miljon gånger/minut. I ett visst skede när musiken blev för hård i kombination med skrikande norrmän så bytte jag till engelska, i samma stund stötte jag ihop med ett gäng studeranden. Efter det blev det roligt. haha. punkt!

Annars så har det inte hänt så mycket nytt, går till praktiken, går tillbax, tränar ibland, chillar mest. Apropå träna så finns ett gym på hostellet. Not bad!

En bild elr två..
Känns fruktansvärt onödigt att ens försöka fånga en panoramautsikt på ett fotografi. Anyway. Dethär är en fjord. Vackert eller hur? Bah. 

Christine och Laura från Holland. Å jag. Vi skrattar över hur onödig dethär fotot är . "vi framför fjorden". hah. En mera passande bildtext kanske skulle kunna vara " ett svart och ett rött paraply".

Marknad vid bryggen


En gammal fästning längst ut på piren i centrum..

..så vi måsta ju fota för att vi är turister

chill

Sitter å chillar vid hostellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar