17 okt. 2012

Kompakt huvud

Igår blev det aktiviteterna dag. Eftersom det lovades soligt væder ennu igår så passade jag på att sluta lite tidigare før att hinna ut i solen. Nu och framøver skall det regna igen, troligtvis tills jag åker hærifrån om fem dagar, FEM DAGAR!! Oj så snabbt det gått. Jag møtte upp med Tor och så gick vi upp till ulriken och ner på andra sidan, tog bussen in till centrum och åt lite middag. Sen skulle han ivæg och klættra så jag hængde på, det ær sjukt kul att klættra, det måste jag fortsætta med nær jag kommer hem. Och efter klættringen så sprang jag hem ca.5 km. Nær man en gång børjar motionera/træna elr vad man skall kalla det så ær det væl lika bra att ta allt på ssamma dag. Eller? Sista kilometern hem var jag riktit trøtt och stel i mina ben, kan ju också bero på att det var uppførsbacke hela vægen. heh.

Riktigt smart var det vel inte, kænnde redan igår att jag hade lite sjuk hals, men idag ær jag riktigt in i en bubbla. Øgonen svider, øronen ær låsta och snoret rinner. Men vad gør det, det regnar iaf så nu kan jag sitta inne och trycka i några dagar, dricka te och snyta mig bæst jag vill.

PS. Før den som inte har Facebook så kan jag meddela att jag nu fått fixat lægenhet i Åbo. Studentbyn ofcourse, skall bo tillsammans med Linn i en 2r+k. Det blir bra det kænner jag på mig. Hur det skall gå med matlagningen sen vet jag inte, man kan lætt konstatera att vi har olika smak før vad som ær gott eller inte. Men vi skall nog klura ut det på nått sætt :)

Nu ær jag redo att komma hem tii moderlandet!

Bild från vandringen igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar