10 maj 2012

På lördag händer det!!!

Yes, dagen med stort d(domedagen?) är snart här. På lördag cyklar jag och Linda från Åbo till Vasa, en sträcka på 330km, planerad tid är ca.20 timmar (oh mama). Vi har spänt följt med vädret de senaste dagarna och hittills har det lovats regn på lördag så vi har gått omkring och varit lite oroliga hur det här riktigt skall sluta. MEN. Idag när jag kollade så hade det ändrat.. nästan som att väder-Nisse skulle ha på känn att vi skall cykla.

Vädret i Åbo på lördag: Uppehåll på morgon, regn på eftermiddagen (vi startar 5 på morgonen så vi är långt ifrån Åbo på eftermiddag)

Vädret i Björneborg på lördag: Regn tidigt på morgonen, uppehåll mitt på dagen, regn mot kvällen. (vi beräknas vara i Björneborg mitt på dagen)

Vädret i Vasa på Lördag: Regn på förmiddag, lite mot eftermiddagen men uppehåll mot kvällen. (Om vi överlever beräknas vi komma till Vasa 10-12 tiden på kvällen).

Hell YEAH!

Så nu kolhydratladdar jag inför lördag..

Lunch: pastaberg med köttfärssås så det nästan rinner över kanterna + sallad. Normalt brukar det vara andra vägen om svängt, mycket sallad och lite pasta.


På vägen hem idag svängde jag in för att handla lite snacks till vår "cykeltur". Mat som man kan ha i väskan utan att det blir dåligt men som man får mycket energi av. Banan, nötter, russin, knäckebröd, prorein och energistänger.. och och och lite choklad förståss ;)


Håll tummarna för oss, jag har lovat klassen att hålla "live feed" med jämna mellanrum under dagen. Går det för länge mellan uppdateringarna så ring ambulansen, he he he. Not funny at all...

PS. Det värsta OCH det bästa med detta påhitt är att jag inte har en aning om vad jag gett mig in på. Jag är lite rädd.. faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar