6 maj 2012

Try your best and fail, try again and fail better

Andra brukar bli bättre och bättre för varje lopp man gör, inte jag inte. Igår sprang jag på sämsta tiden hittills, 2.28 blev sluttiden,(snabbaste tiden jag sprungit på är 2.10) ? whoot? Nåja, det går inte att göra något åt, nu är det bara att träna mera och försöka pånytt nästa gång!
Förstår inte riktigt vad som hände, efter 6 km fick jag tungt att andas och det brännde i bröstet (ålderdoms tecken? :p), fötterna var sjuk på ett sätt de inte varit förut och det bara gick inte att springa. Måste nog köpa nya skor nu fastän jag inte riktigt skulle vilja sätta ut några dyra pengar på sånt jysst nu. Det sägs att man bara ska springa 1000 km med ett par skor. Efter snabb räkning så kom jag fram till att jag sprungit minst 2000km i mina nuvarande skor, det kanske låter mycket men fördela det jämt på två år så blir det bara ca. 20 km/vecka, vilket inte är mycket alls. Skorna har fått vara med på 2 helmarathon och 4 halvmarathon de senaste 2 åren, så nu är det nog dags för en välförtjänt pension åt dem!

Try your best and fail, try again and fail better!


Nu drar jag iväg till bibban för att skriva på min uppsats..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar