21 nov. 2012

Duktig fattig studerande

Veckohandlade mat idag för 19,60€!! Det är billigt det, och förra veckan gick det på 16,nått€. Hur gör jag? Ingen aning faktiskt, förra året gick det lätt upp till 30€/vecka, och jag tycker inte själv att jag ändrat matvanor speciellt mycket. Nu räknar jag inte förstås med maten och kaffet i skolan men iallafall, maten hem till kylskåpet. Fick något typ av egoboost när jag gick från butiken, först ett lyckat finska resultat (ja, lyckat i min värld innebär godkänt) och sedan ekonomiskt handlande, så jag skuttade hem och kände mig oövervinnerlig. Sedan kom jag fram till dörren och märkte att jag tappat nyckeln. Oh no. Gick tillbaka mot busshållplatsen och möttes av en vänlig själ som stod och försökte binda fast mina nycklar i en stolpe för att de skulle kunna hittas lättare. Vilken tur! Tack snälla tant.

Poängen med det här inlägget var iaf att om jag fortsätter i samma stil så klarar jag både hyran och maten på KELA-stödet. Det har nog aldrig hänt tidigare. Känns nästan som att jag är värd lite klädshopping i heljen. Heh.


2 kommentarer:

  1. Hu gö man? Koma hid å lär oss? :D // P Nr 4

    SvaraRadera
  2. Heh. Nå, va ska man säg? veckohandla å storkok is the shit! :) Lär se va som e bådi billigt, gott och mättand..

    SvaraRadera