25 nov. 2012

Hej hej

Efter ett lite för långt uppehåll från skolans verkstad får jag vara där igen. Nu är det fördjupade studier och kanske någon julklapp som skall tillverkas. Eventuella julklappar kan jag inte berätta något om förstås, men i fördjupade studier så skall jag tillverka en babysäng. När jag skulle hämta material för att kunna börja på så stod vårt golv som vi använde till Stockholms möbelmässa upplutad mot väggen i lagret och jag fick den briljanta idén att återanvända det. Återanvändning tycker vi ju om i vår skola. Så nu har jag skruvat löst golvet(inte hela golvet, ca 2 kvm bara hittills) i småbitar och hyvlat ner det, sågat, slipat och limmat. Mycket kvar till något resultat men det skall nog bli bra ska ni se. Visar bild på resultatet förhoppningsvis innan jul. Väntar på morgondagen så jag kan fortsätta, jag trivs i vår verkstad.

Montering av golvet på mässan i Sthlm, feb 2012

Vår monter

Igår kväll blev det livspremiär för min del av sushi. Riktigt gott var det, och inte alls så svårt att tillreda som jag trodde, och trevligt sällskap var det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar