2 nov. 2012

Fullt upp

Som vanligt när jag kommer till Nykaabi så blir jag alltför rastlös att inte göra nånting, så jag nämnde bara till jobbet att jag är i trakten och att jag kan hjälpa till om det blev kris. Och jodå, alla är sjuk nu tydligen så jag fick hur mycket jag ville att göra, så nu har jag då jobbat ti-ons och så skall jag senare idag också på jobb. Igår fick jag nyckeln till lägenheten i Åbo så jag har grävt fram allt det viktigaste ur alla flyttlådor och kassar som varit instuvade i mitt flickrum, i källaren och lite var det fått plats, packat om och igår var jag och mamma ned körande till Åbo med flyttlasset. Vi startade 7 på morgonen och var hemma igen 11 på kvällen. ÅH vad lång tid det tar att köra i vintertid i mörkret och med släpvagn. Nu är det gjort iaf. Och nu har jag ingen aning om var jag har någonting. Hoppas jag fått med mig rätt saker. Det visar sig med tiden antar jag.

Lägenheten var på tredje våningen så det var ett riktigt träningspass att bära upp allt. Extra jobbigt kändes det i mina muskler eftersom jag torterat dem i gymmet tre dagar i sträck efter två månaders uppehåll, okej inte uppehåll, jag har ju tränat under tiden i Norge men inte så hårt som jag brukar. Det är länge sedan jag har haft sån träningsvärk som jag har nu, det stramar åt överallt. Vader, lår, rumpa, mage, rygg, armar, bröst, nacka, överallt. SJUKT skön känsla, det kanske låter konstigt att man kan njuta av att knappt kunna gå eller ens sätta sig utan att grimasera men oj vilken härlig känsla det är att veta att man gett allt som bara är möjligt.

Nämnde tidigare  i nått inlägg att jag kände på mig att jag gått ned i vikt under tiden i Norge. Nej du, inte riktigt. Istället har jag gått upp två kilo. Öh? Kanske jag byggt upp mera benmuskler med allt vandrande upp för alla backar? Inte för att jag bryr mig så mycket om vågen egentligen, den säger inte så mycket om formen  men det skulle vara intressant att veta om det är muskler eller fett de där två kilona består av. Hoppas och tror hårt på muskler iaf ;) Nu när jag kommer tillbaka till Åbo kan jag börja äta och träna mera regelbundet som jag brukar igen. Borde snart börja bestämma mig vad sommarens utmaning blir också. Ett till Triathlon? Förbättra tiden på Marathon? Eller skall jag nöja mig med halvmarathon? Kanske något helt nytt? Det finns ju annat att plåga kroppen till bristningsgränsen med. Heh. Några förslag?

2 kommentarer:

  1. Nästa utmaning sku kanske kunna va Ultrabalaton? Finns en Vöråflicko som e ultralöpare, så hon ha sprungi dehär bl.a. Om du vill läsa mejr om e hittar du ett inlägg jär: http://curroergosum.ratata.fi/post/377239/ ! :)

    SvaraRadera
  2. Jo ja var å spring me en några gang i somras å har läst bloggen hennas san he. Men böri no int rikti(ännu iaf)spring flejr hundra kilometer :) Men ett 6-timarn lopp har ja faktist fundera på, lite mjukstart i ultralöpningen, vi får sii :)

    SvaraRadera