27 mars 2013

Ett ögonblick från gårdagen

När jag var på väg hemåt gående igår fick jag vittna något kul, eller egentligen inte, men det sägs ju att skadeglädjen är den enda glädjen. Såå att. Ja, när jag kom till en tunnel under en större väg så konstaterade jag att det var en mindre sjö under hela bron så att om man ville ta sig förbi utan att bli blöt om tassarna så var man tvungen att klättra upp på sidan på den sluttande delen med plattor(vet ni?). Ja och det gjorde jag, men halvvägs när jag tittar upp ser jag en man som kommer cyklande och i sin tur väljer att göra det hela på sitt eget sätt. Jag riktigt ser hur han trampar upp hårdare fart, lyfter upp benen rakt åt sidorna när han kommer fram till vattnet och åker rakt genom vattnet så att det sprätter åt alla håll. Det han inte tänkte på var att under vattnet var det fortfarande ojämn is... vilket resulterar i att han trillar av cykeln i en himla fart och glider iväg som en knubbsäl resten av vägen tills asfalten stoppar honom på andra sidan. AJ!

Men, hahahaha, det såg så fruktansvärt komiskt ut. Kändes som ett liveklipp från Americas funniest homevideos. Stackaren, jag var bara tvungen att fråga hur det gick. Men han försäkrade med en skamsen blick att det nog inte var någon fara. Jag hoppas innerligt att den mannen inte var på väg till något viktigt möte eller annars hade bråttom, för han var nog tvungen att svänga om och åka hem för att byta kläder.

Made my day!

Som Petski sa i X3M-TV i slutet av ett avsnitt: Måka int å håll till höger!

1 kommentar: