4 mars 2013

Lärarsyndromet

Hur kommer det sig att alla maskiner helt plötsligt börjar fungera bara för att en lärare stiger in genom dörren?

Idag skulle jag sy tyget till en av stolarna jag håller på att restaurera. Symaskinen ville inte alls medarbeta, tråden gick av hela tiden, undertråden bildade stora trådnystan och backmatningen fungerade när den ville. Jag prövade att justera ALLT, spänna/lösa tråden, trädde om, putsade, ja allt. En lärare kom förbigående och frågade hur det går eftersom hon tyckte jag såg så förtvivlat ut. Ja hej bara. Helt plötsligt började maskinen spinna hur fint som helst. WHOOT? Men bra det iaf. fick sån flyt att det nästan blev klart.

Och detta är inte första gången, det händer lite nu som då. Jag  vägrar att inse att felet ligger hos mig ;) Det borde alltid stå en lärare i hörnet av varje klassrum, för då skulle allt fungera utav sig själv, bara för att de står där.

På tal om yoghurt.. vad e upp med att det i 9 av 10 filmer(serier också) alltid förekommer en scen där två, eller flera personer prövar "roliga" kläder i klädbutiker till tonerna av en glad låt. Hur många gör så på riktigt?  Är det en av de enda sättet att beskriva "nu har vi det jättekul tillsammans"?
Kanske borde skaffa mig en ny hobby och titta mindre filmer/serier så skulle det problemet lösa sig. Heh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar