22 juni 2012

Femte gången gillt

Igår planerade vi att gå till Il Banco för att äta, men det var stängt, sen tänkte vi gå till 1r+k, men det var stängt. Sen tänkte vi att nämen Fondis är säkert öppet, men det var stängt. Sen prövade vi med Fransmanni, som var stängt. Så då gick vi till Amarillo. Liten missberäkning med att tänka midsommartorsdag skulle vara en bra dag till att äta ute. God mat fick vi till sist och jag har glömt hur stor, "en stor öl" är vid Amarillo, nästan så man var tvungen att hålla i med båda händerna för att orka lyfta den till munnen, nästan :)

Efteråt gick vi till mig på efterrätts kaffe och annat valbart. Petra trodde senare att hon var miljonär av nån orsak och tog ut pengar så det skulle räcka till en mindre leastadianfamilj (ett misstag i knapptryckningen tror vi), och så gick vi till O´Malleys och Ollis och till sist Brödfabriken av nån anledning. In kom vi gratis med hjälp av ett pepsodentsmile(?).. fungerar faktiskt charm-metoden? Det trodde jag inte, men tack, tack  :)

Summa sumarium så hade vi riktigt roligt iaf. Och inbjuden till midsommarfirande i Gerby  fick jag på kuppen så nu cyklar jag snart iväg dit med Bikini och handduk för att bada bastu och grilla korv. Men först ska vi gå ner till stranden för att chilla en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar