15 juni 2012

Sping för livet

Blev medlurad till "spring för livet" ikväll, nåja lurad å lurad, det var ganska frivilligt. Och för ett bra ändamål också, alla pengar som drogs in från evenemanget gick eller kommer att gå till cancersjuka barn, eller till cancerforskning(kommer inte ihåg), hur som helst man fick göra en god gärning på samma gång man fick motion. Sträckan var 8,3 km och planen var att hänga med rästen av Vasas Vassaste gänget eftersom jag var trött i benen sedan igår men efter 2km kände jag att det nog går att öka lite så jag struttade iväg och kom i mål på 50 min(tror jag, hade ingen klocka men hörde någon annan säga nått om 50min vid mållinjen). Helt okej med tanke på att jag sprungit mycket mer än normalt den senaste veckan.

Folk tror, har jag fått höra från olika håll på senaste tiden, att jag "är så bra att springa". Nu ska jag ta och berätta att jag normalt inte springer mera än typ 10-20km/vecka, och i en väldigt långsam fart och går däri mellan när jag blir trött. INGEN elit idrottare. Bara motions entusiast.

Men nu den senaste veckan vet jag inte vad som har hänt, om det är det fina vädret eller om det är sommaren eller Vasa, men den senaste veckan har jag sprungit många gånger fler än normalt. Det kan ju ha något att göra med att det varit West Coast Race, Nicerun och nu Spring för livet, alltihop innom ramarna av en vecka. Sammanlagt har jag samlat ihop 55km den senaste veckan, men nu skall mina ben vila några dagar känner jag, vila är lika viktigt som träning säger de som vet, bäst att lyda :)


Både start och mål på "Spring för livet skedde vid vörå skidcentrum.


Hela 800 personer stod och trampade vid startlinjen. Och tur med vädret hade vi åxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar