14 juni 2012

Konditionen kvar tydligen

Allt funderande över halvmarathon gjorde att jag iaf ville pröva och se i vilket skick mina ben är i. Nya skor har jag behövt länge men har dragit mej ifrån att gå och köpa eftersom det är så dyrt, men det hjälps inte. Skall jag fortsätta springa behöver jag nya skor. Punkt.

Gick till Citymarket i hopp om att hitta något aningen billigareskor. Jackpot. I hyllan fanns några par Asics skor kvar i hyllan, och i min storlek mot alla odds. Ner i köpkorgen och så blev de mina, på rea dessutom, fick betala 55€ för dem. Nu var det bara att pröva dem, hade planerat att fara med Vasas Vassaste gänget för första gången men tänkte att det var bäst att pröva lite om skorna var bekväma, inte så smart att dra iväg på en timmes löpning i nya skor och få megablåsor runt hela fötterna. 3km i sakta fart gick bra så jag sprang rakt och mötte upp med gänget. 8km i lugn fart blev det där med lite balansövning och planka efteråt. Benen och fötterna kändes så pigga att jag tog en extra sväng på vägen hem på 5 km. Så där var den prövorundan, 16km sammanlagt. Nu är jag riktigt taggad!



Snygga? Nåja.. 
Bekväma? grymt!

Perfekt väder var det idag också, bara älskar man kan klä sig såhär utan att varken ha för varmt eller för kallt.


Sen kan man om man bor där jag bor gå upp på taket för att stretcha och se ut över vasa i solnedgång, jävligare kan man ha det :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar