28 juni 2012

Springa i sik-sak

Igår sprang jag iväg för att hämta min cykel (som har punktering från Åbo-Vasa äventyret, men som jag ändå cyklade på och som lämnade i Gerby på midsommar), började springa och konstaterade att det var betydligt längre till Gerby till fots än vad det är med cykel, men fram kom jag. Sen var det att få hem cykeln också, planen var att springa med cykeln ledd i ena handen tillbax till stan eftersom den blev fullständigt uppfuckad efter att ha plågat sista ur den stackarn på midsommarafton. Lättare sagt än gjort, att balansera cykeln med ena handen är ingen lätt sak plus att cykeln "guppade" varje gång ventilen tog i marken. Armen som höll cykeln började värka, handen svettig och gled iväg och det var svårt att springa i en rak linje, så jag gav upp efter halva vägen och gick sista biten hem. Inget att rekomendera altså. Men nu är den hemma iaf. och framhjulet är hos cykeldoktorn och kan hämtas imorgon mot ynka 8€ (?), varför ens försöka fixa det själv när det är så billigt?!

Så imorgon kanske det blir en cykeltur runt Vasa. Var, hur och vart man skall cykla i Vasa har jag ingen aning, tacka vet jag "maps" funktionen på telefonen, den kommer bra till hands sen när jag är vilse någonstans ute i skogen.

PS. Jag tycker att feta finska damer kan bada bastu hemma där de kan slänga på hur mycket de vill utan att störa någon annan. Det är väl en viss temperatur i allmänna bastun av den anledningen att alla skall trivas i värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar