10 juni 2012

Heljen

I går var det West coast race och det börjar nästan bli tradition att vara med och springa, tredje året på raken som jag var med. Sträckan gick från Vasa central plan till Andra sjön i Nykarleby, en sträcka på 87km. Sari hade samlat ihop lite löst folk härifrån och därifrån, bekanta och deras kompisar, ett riktigt hurtigt gäng. I mål kom vi som lag nr. 14 (av 18) på tiden 7h 20min, det kanske inte låter så hurtigt, men herregud de andra var ju mera som elitlöpare som inbillade sig att de hörde hemma i motionsklassen, vårt lag hade en medelhastighet på 11,8 km/h vilket är väldigt bra för en motionär. Nåja, de flesta var iaf nöjda med sin egen prestation och det är ju det viktigaste, och roligt hade vi! På kvällen kändes det verkligen av att man varit utomhus i 10h, mitt huvud som ännu inte hunnit se så mycket solsken hit tills iår var alldeles varmt och ögonen sved av all vind. I mål fick alla lagen varsin picnick korg, glass och korv och livemusik spelade på en uppsatt scen. Måste säga att evenemanget var mycket bra ordnat iår om man jämför med de två senaste åren.

Senare på kvällen var jag och träffade systrarna P en stund och sedan var jag chaufför åt ett gäng pojkar så kvällen blev sen, kom hem ca. 4 tiden. Kommer inte ihåg om jag hann fram till sängen innan jag sov ;) efter en sån lång dag är det inte svårt att få sömn.

Idag har jag bara vilat och nu skall jag snart traska iväg och jobba, har bestämt mej för att jobba natt denna vecka och för att inte behöva jobba natten mellan fre-lö så är det bara att bita ihop och gå till jobbet idag ist.

Hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar