25 juni 2012

Måndag

Snart börjar jag känna mej återställd från heljens raittande och osunda matvanor. Allt från glass och choklad till öl och Hesburger mat har ätits och igår kändes det verkligen i kroppen.  Men vad gör det, en riktitgt rolig helj har det varit, och hur skulle en hälsosam midsommar se ut egentligen. Nej tack, ibland måste man unna sig! Bilder kommer upp senare.. kanske.. vi ska se vad som gömmer sig i Annichens kamera :)

Idag började jag dagen med en typ 7km promenad runt metviken, svängde in via Olympia och blev lite nostalgisk när jag gick förbi lägenheten där jag bodde för några år sen. Sen har jag också hunnit till simhallen, och till min förvåning gick det riktigt lätt idag, pulsen steg kanske lite högt men andningen gick bra och jag simmade en kilometer utan större ansträngning på ca.30 min.
Måste passa på att simma denhär veckan för från och med lördag är det sommarstängt till 6.8...blää. Var skall jag då träna? Det är ju NU jag borde träna som mest inför mitt triathlon. Nåja, det blir till att köra loppen på talang och envishet. Heh.


2 kommentarer:

  1. vilket triathlon ska du delta i? :) Det skulle vara sjukt roligt men jag är verkligen dålig på att simma. Orkar just och just en längd i simhallen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir Stockholm Triathlon 26.8. Jag var verkligen int heller bra att simma när jag började träna sådär smått i vintras, men man lär sig sakta men säkert som med löpningen. Det finns kortare triathlon också som man kan pröva först där det är 750m simmning, 20km cykling och 5km löpning. Jag borde själv pröva ett sånt innan jag innan olympiska distansen :)

      Radera