13 juni 2012

Minuspoäng till Nicerun

Jag vet att det är förbjudet att hacka på evenemanget NiceRun, det är ju ett så trevligt och alla e glada och det är ju ingen tävling..sant! MEN måste bara få påpeka en och annan sak.

För det första, att inte ha vatten vid målgång på ett motionsevenemang är helt oacceptabelt, jaja, vi fick alla en "Hyvä Olo" att dricka, men inget går upp emot vatten efter en löprunda. Kaffe däremot serverades..?

Och för det andra, så borde starten delas upp så att man åtminstone kommer fram i den takt man själv vill. Det är klart att det inte handlar om tävling, det är inte alls så jag menar, jag tycker det är jättebra att poängen med evenemanget är att man skall ha roligt tillsammans. Men när det tar flera minuter att ta sig fram till startlinjen och sedan inte komma framåt pga alla som tycker att det är okej att gå 5st på bredden på en smal motionsled så att man absolut inte skall slippa förbi så försvinner den där glada känslan ganska snabbt och nerverna kortas av betydligt. Jag skyller inte nu på de som väljer att promenera, tvärtom, jag lyfter på hatten till alla som vill motionera. Jag tycker däremot att det kunde vara ordnat så att starten skedde i 3 olika klasser, med typ 5 min mellanrum. Första starten skulle bara vara till för de som vill tävla eller pressa sig själv till en bra tid. Andra starten skulle vara för de som vill jogga i lugn takt och ha en trevlig diskussion med jobbarkompisarna. Och tredje starten skulle vara för de som vill gå hela sträckan. Då skulle alla slippa armbågar i sidorna, dikeskörningar och arga röster.

Nu till det positiva. Vädret var perfekt, solen sken och det var precis lagom varmt. PCS gänget jag var där med var trevliga. Det är så sällan man träffas på jobbet eftersom alla har sina ställen de städar på och sällan har man ens samma arbetstider så att träffas utanför jobbet var kul. Sen fick vi en picknik korg efteråt också som var fylld med yoghurt, banan, mjölk, bröd, choko mm.

Senare när jag kom hem på kvällen stack jag ut på en extra runda på 5km, fick ju aldrig en chans att springa bland massan på nicerun, så för att få allt spring ut benen så var det lika bra att ta ett eget varv efteråt.

Inser att bloggen är grymt tråkig när jag typ aldrig fotar något och ännu mera sällan sätter upp bilder här så tänkte jag nu visa hur det kan se ut i korridoren här där jag bor..


Någon som tagit sig friheten att ta kundvagnen enda fram till dörren, har man månne sådana rättigheter om man bor åvanpå ett köpcentrum? :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar