15 apr. 2013

Blåa busshållplatsskyltar..

..är ett bra tecken på att man sprungit fel/vilse. Jo igår tänkte jag gå(springa) utanför min comfortzone, kollade in en rutt på 14km på eniro.fi och sprang iväg. Så här i efterhand kan jag konstatera att det tog mig 1,5km innan jag svängde fel, inte så lätt utan karta si-ni. Nå iaf, efter ca. 5km började blåa busshållplats skyltar dyka upp och jag är 100% säker på att jag inte längre följer den ursprungliga planen. Det dåliga med såna hållplatser är att de inte har någon karta som man kan kolla på. Jag tar sikte på ett högt torn som jag vet är ca. 3km hem ifrån och gnetar vidare genom bostadsområden och långa raksträckor i skogen. Plötsligt dyker detta upp..



..och jag tänker: Men va? Hit var vi väl med klassen på trean? Här var ju Linda på praktik! Var är jag egentligen? 
Jag visste att linda åkte med lokalbussen till sin praktikplats så nu måste jag vara nära en hållplats. Det var jag också och kunde därifrån lokalisera mig hemåt igen. 14,4km blev det och tog mig 1.43h. Idag sprang jag samma sträcka fast med en extra sväng på slutet vilket blev exakt 15km, och det sprang jag på 1.40h(?). Men grejen är den att jag alltid springer snabbare i regnväder, kanske det beror på att jag inte sölar vid övergångsställen/trafikljus eller stannar och går för att jag ser något på vägen jag inte kan missa och bara måste fota. Bara springer för att komma hem igen och inte börja frysa.

För regnat har det idag, hela dagen. Om det är någon som undrar hur det är att befinna sig i Bergen, Norge, så är det precis som det varit i Åbo idag, ca 80% av tiden. Inte när solen sken i Bergen, då har inte Åbo ens en liten chans att vinna vad gäller utsikt, staden eller naturen. Men så där regnmässigt iaf.

Bättre lycka imorgon!

Det är ju inte så att man flyger ur sängen av ivrighet på morgonen och snörar så sig skorna för en tur på 15km  när det ser ut på det här viset. Regn och en vind på 6 m/s. Jippi.

Från bussen på väg hem. Snön är ju borta iaf!


2 kommentarer:

  1. Sicket äventyr :) vädri e no preciis lika skit jär i norr. But the good news: i london ere +18 grader, REDAN! hu varmt komber it e ti va om en mååna? tror kalsongren o vinterjackon lämnar heim :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. ojojoj! 18 deggress, naijs! Ne he var no att pack ner solkräm å brillona ist.. gräsmattan i parken, snart komber vi :D

      Radera