3 apr. 2013

Fortfarande krasslig

Baaah! Det är frustrerande att varken vara sjuk eller frisk. När jag vaknade i morse gick jag till butiken för att handla frukost (kom till Åbo igår kväll), och när jag kom tillbaka till lägenheten var jag så trött att jag var beredd att gå och sova igen. Farbrorn i kassan gav mig för övrigt en väldigt konstig blick när jag, för första ordet på dagen, kraksade ur mig någon form av k(HRRRM)iit(hrrrmhrrm)os! Kan tänka mig att jag lät som en alkkis efter tre veckors supande på en parkbänk. Men sedan efter att ha legat på soffan en stund är jag så rastlös att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Så nu tänkte jag i försiktig fart ta mig in till centrum för att ladda upp med bär, frukter, grönsaker och honung i hopp om att få så mycket vitaminer i kroppen att jag blir frisk till imorgon.

"Försöka duger" som anonym1 fick till svar av anonym2 när hon sa att hon skulle komma i bikiniform till sommaren år typ 2004.

Så att som ni förstår måste min utmaning vänta ett par dagar ännu..

Om ni någon gång undrat hur det går att frakta två katter från Jeppis till Åbo i en liten bil så skall jag visa två exempel på detta. Måste bara tillägga att de nog var tiktigt snälla och lugna 90% av vägen men ibland kände de att de var tvungna att röra på sig lite.


Hitta katten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar