6 apr. 2013

Tjolahopp

Känner att förkylningen sakta börjar ge med sig. Igår var jag ut och promenerade 8km i vanlig promenadfart utan att känna mig trött. Jeij! Men fortfarande känns det som att mitt huvud är inne i en bubbla och jag hostar lite nu som då så ännu blir det inget springande. Måste säga att jag ALDRIG i hela mitt liv känt ett sånt här sug efter att få snöra på mig mina skor och dra iväg på en löprunda. Solen skiner varje dag, himlen är blå och vägarna äntligen fria från snö och is. GAH!

Det som dock fungerar och behöver nämnas är att jag påbörjat mitt skrivande på examensarbetet. (Gör vågen åt mig själv.) Har nu varje dag sedan jag kommit till Åbo vandrat iväg till stadsbibban med min dator under armen och tvingat mig att skriva i en timme eller två. Eftersom jag inte har de rätta programmen på min egen dator för att kunna göra layouten så har jag bara skrivit rakt upp och ner i form av brödtext. Så idag är jag i skolan för att plocka in texten till passande bilder, och vad blev resultatet? 30 sidor!!!! Och då har jag inte ens satt in bilderna på slutresultatet, bara restaureringsprocessen. Känner ett litet lugn komma krypande, kanske det inte blir så svårt att få ihop det här i alla fall. Nu skall vi inte ropa hej riktit ännu, den stora svårigheten är att få en snygg layout. Till det går en hel del tid åt, speciellt om man som jag typ aldrig gjort något liknande. Meeen, hur svårt kan det vara egentligen? Det här fixar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar