13 apr. 2012

"Ja sätter e på ett bra ställe så ja vet var ja har det"

Plockade undan lite "viktiga papper" här i mitt flickrum med rosa tapeter idag. Tittade runt mej och tänkte att "ja sätter de på ett bra ställe så ja vet var ja har det". Hittade en lämplig låda, öppnade lådan och konstaterade att jag tänkt exakt på samma sätt de senaste 10 åren när jag stått med "viktiga papper" i handen. I lådan fanns ALLT viktigt i olika format som jag i nått läge ansett vara viktigt att spara till framtiden, så som körkortsbevis, praktikutvärderingar, lönebrev, arbetskontrakt, ca.10 kela brev och ca. 1 miljon födelsedagskort och julkort. Men sen fanns också lite, tja, andra viktiga saker..

..i lådan fanns


Bath gel.. som någon gång varit flytande och nu är torkad, platt och i små smulor. Jag tror att det kanske är en födelsedagspresent från.. ja, vem ska veta? 1990-talet?

Ett reflex från en cykel... ? 

I högstadiet hade jag en klotterbok där att skrev om allt från yoghurt till livskris. Detta är en uppföljaren till klotterboken. Innehållet i upplaga 1 var så fruktansvärt barnsligt och pinsamt att jag slängt den för flera år sen. Innehållet i denhär är inte mycket bättre heller..



Våga säga nej till dråger och våld! Med Våga bortbrutet.. moget Fia! :D

MEN! Viktigaste av de viktiga dokumentet ur mitt liv, vilket jag i många år trodde var slängt. Annichens vägbeskrivning till Ninas som satt fasttejpat med silvertejp på kylskåpet en kväll när jag kom hem, typ 2006 när vi bodde i olympia. Denna pappersbit är en såndär sak som jag och Annichen tar upp och diskuterar med jämna mellanrum och minns tillbaka till den ljuva tiden ;)



En sån beskrivande karta har ingen skådat i modern tid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar