22 apr. 2012

Söndag när den är som bäst

Två veckor kvar till halvmarathon, vilket betyder att det är nu jag skall springa min längsta distans före loppet om man skall följa alla marathonexperter. Vädret kan inte bli bättre än idag i slutet av April, ultimat springväder. Solen skiner, 16 grader visar termometern och det blåser en aning. PERFEKT!! Jag klädde på mej knälånga tights och kortärmad tröja och hade t.o.m varmt. 6-7 månader man senaste kunde gå ut så, obeskrivligt underbart. Gräset börjar bli grönt, blommor såg jag i en del diken, fiskmåsarna skriker (kunde inte för nått i världen tro att fiskmåsar kunde göra mej glad) och folk satt och hade picknick i parken. Ljuva sommar, väälkomin!
Ville inte känna någon press av klocka så jag lämnade den hemma och bestämde inte ens vart eller hur jag skulle springa, men gissar på att det blev ca. 13-15km. Att vistas utomhus i solsken för mej resulterar bara i en sak, jepp, första brunbrännan visade sig på armarna när jag kom in tillbax ;)

När jag kom hem stekte jag köttfärsbiffar ala fransk löksoppa, dögott recept, kolla bakom på Knorr´s fransk löksoppa så hittar ni receptet. Åt alldeles för mycket förstås och till efterrätt lagade jag bärkvarg och blev sådär onödigt mätt så att man inte orkar röra sig efteråt, vilket jag inte gjort sen dess. Men vad är väl söndagar till för om inte att vila. Nu börjar maten lägga sig och jag måste nog gå ut en sväng till bara för att vädret är så underbart och för att det lovats regn till imorgon. Så imorgon blir det att ta itu med skolarbetet på nytt, inte långt kvar av terminen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar