14 apr. 2012

Vad skall det bli av mej när jag blir stor?

Kan ingen ta och tala om det för mej? Var vill jag bo i framtiden och framför allt vad vill jag jobba med?

Varför detta filosoferande nu då? Jo praktiken står och knackar på dörren och jag vet inte inom vilket område jag vill pröva på att jobba inom. Igår fick jag svar från en inredningsbyrå i Bergen i Norge, så där kommer jag att spendera hösten. Det ser jag verkligen fram emot, men mest för att det är långt borta och för att jag får se nått nytt. Har ingen aning om jag vill jobba med inredningplanering, det har aldrig riktigt varit min grej men man vet ju inte förrän man prövat eller hur? Men skulle jag verkligen vilja bo i Bergen på heltid om det blev så att jag fått jobb där? Praktiken är superviktig och lättaste sättet att få ett bra jobberbjudande i framtiden. Därför vill ja hitta en praktikplats som jag verkligen tycker om.
Min andra praktik som jag planerade ta i sommar är den som oroar mej mest för tillfället. Har sökt praktikplatser i Vasa men inte fått nått svar än, och sommaren börjar väldigt snart, som riktit jätte snart. Lägenhet har jag fått hyra över sommaren och jobb har jag om det blir så att jag inte får nån praktikplats. Men är inte helt säker på att jag vill ha den heller, det är också inom inredning. I´m so freaking confused! Vad vill jag? vad skall jag? och när måste jag bestämma mej? Hjälp! Helst av allt skulle jag vilja boka första bästa flygplan till ett soligt land och stanna där tills pengarna tar slut, men inser ju själv att det inte är så klokt!

Ett väldigt flummigt inlägg, jag vet :) Att vara vuxen och få bestämma själv är inte alltid så roligt heller. Nu springer jag till gymmet och plågar mina benmuskler till bristningsgränden istället. Sjukt men sant så får jag livsenergi av att känna musklerna bränna under huden. Så jäkla härrlit :)

over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar