12 aug. 2012

Aktivaste söndagen på hela sommaren

Kom till Nykaabi igår kväll med bilen full av kläder, skor o.dy. Vaknade AV MIG SJÄLV kl.07.30, på en söndag morgon. Steg upp och sörplade några koppar kaffe och läste gårdagens tidning för att sedan bege mig till Stjärnhallen på pröva-på-zumba-toning. Har en gång tidigare varit på vanlig pröva-på-zumba och var fruktansvärt super dålig på att skaka både ass och boobies. Men tänkte att zumba toning kanske var lite annat. Det var det inte. Och jag var lika fruktansvärt super dålig på det också, jag skämtar inte när jag säger att jag var nära att gå ut ur salen efter 20 min, men tänkte på han som höll i passet, hur kul skulle det vara själv att dra ett pass och se någon riva åt sig sina saker och springa ut mitt i? Och bestämde mig därför att stanna kvar, plus att jag var där med Petra. Om int to sko ha vori tär kära Kexi så sko ja ha gaji ut.

FYI så är det kulturvecka i Nykarleby denna vecka, en helt vanlig söndag händer det absolut ingenting i denna håla!

Men pigg blev jag av passet och när jag kom hem så hann jag plocka ur alla saker från lägenheten som lämnat i bilen över natten, sortera smutstvätt, slänga gamla kläder, samla tidningar och böcker som skall säljas på Juthbacka marknaden (tips till alla som vill köpa gamla Runners, Fitness, Hälsotidningar. Mamma säljer på vår gårdsplan, om du inte vet var vi bor så fråga), dammsuga ur bilen och ojla cykeln. Allt på EN TIMME, effektivitet på hög nivå. Sen duschade jag snabbt och vandrade iväg för att igen möta upp med Petra vid "backan" som vi alltid möttes vid typ varje dag i hela högstadiet, sommar, höst, vinter, vår. Varje dag(känns det som iaf, vi umgicks konstant), vidare till Brostugan där det serverades Amerikansk brunch, som innehöll bacon och ägg, Amerikanska pannkakor med lönnsirap, kaffe, juice och en kanelbulle(?). Mätt blev vi!

Hem igen och tvätta kläder. Sen till Esse för att hälsa på Sabina, efter en stund var jag hungrig igen och började bearbeta idén med mat. Tog inte så länge så körde iväg till Purmo för att äta, och här kommer en visdomens ord: Uffes bar och café är ett skämt vad gäller kvallité på mat i jämförelse med pris. På riktigt, om du funderar på att besöka stället, Don´t do it! En platt hamburgare med köpis pruppa-bröds-hamburgsbröd( kan jämföras med 1€ hamburgare vid Mc Donals) och sallad som stått framme x antal timmar kostade 8€, en glasspinne till efterrätt kostade 2,40€. Härkkas i väädin sejr ja bara.

Nu är jag hemma igen och fundera om jag skall dra iväg på en cykeltur eller kolla en film.. beslutsångest. Men kanske jag borde ta det lugnt, det är ju trots allt söndag. Vi ska se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar