15 aug. 2012

långkörare

Varning! Känsliga anti-motionärer kan hoppa över detta inlägg ;)

Inget jobb idag, så jag bestämde mig för att ta en tur på cykeln. Men borde egentligen träna på simningen, så jag kombinerade ihop båda. Packade ryggsäcken och cyklade till Jakobstad via Åminne, Socklot, Pörkenäs och Fäboda, en lite längre rutt som blev 30km ist för 20 som det är raka vägen. Simmade 1,5km och cyklade hem igen, men hemvägen tog jag den "vanliga" tråkiga raka vägen hem igen. Sammanlagt då 50km på cykeln och 1,5km simning. Allt som allt tog det 4,5h, men då duschade jag och badade bastu två gånger, var in till butiken och handlade nått smått att äta och åt upp det förståss. När jag kom hem var jag utsvulten. Som tur var hade mamma en stor kastrull med laxsoppa klar på spisen så jag åt, mycket, och nu ligger jag under täcket och fryser. Det gör jag alltid efter en längre motionsrunda och mat, tror att kroppen arbetar så hårt på att återhämta sig att den glömmer bort att hålla temperaturen uppe.

Snart bär det av på fotbollsmatch(!), div 6 NIK-FoBK, jepp ni läste rätt, fotboll. Till mitt försvar kan jag meddela att det är sällskapet som lockar och inte själva fotbollen. Ikväll är det också rumbakväll vid Tullmagasinet och karaokekväll vid Pedros. Det bara händer och sker i Nykaabi denna vecka. Blir nog inte så sent för min del dock, väckning 05.30 i morgon, jobbet kallar (spy)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar