24 aug. 2012

Sista dagen i ÖB

Igår åkte jag och Petra till Vasa för att hämta mina sista saker ur lägenheten, ge lägenhetsnyckeln åt Josefin och söka efter torrschampoo (vilket jag fortfarande inte riktigt vet vad och hur det är och fungerar). 

Lägenheten blev städad och vi gick till Annichens och drack kaffe och åt god god rommrussin-caribbean-choklad-glass. Lekte och byggde med tågbanan, det är inte så "bara" att bygga ihop en fungerande tågbana, det krävs en del tankeverksamhet bakom det hela för att alla bitar skall passa ihop med varandra.

Den som lever den lär, som e heiter så vakärt, konstaterade jag när vi gick till Kantarellis för att äta. Har aldrig varken sett eller hört något om den restaurangen tidigare. Synd det, snygg inredning, snygg uteservering, GOD mat och bra service. Rekomenderas! En bra avslutning på sommaren för min del, förhoppningsvis ses vi nästa sommar Vasa!


Sen om det var mor eller son som lekte ivrigare vet jag inte..


Inredningen vid Kantarellis

Enn fake-träd mitt i restaurangen som såg jätte-äkta ut


Goda goda jättegoda pommes frites. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar