14 aug. 2012

Stjärnrundan

Igår var det alltså Stjärnrundan, 7,5km. Banvallen ner till andrasjön, en bit på bilvägen upp, in på villavägar, in till sågspånsbanan och upp till Skogsvallen. Under de 39 min och 45 sekunderna det tog kom jag till en del insikter..

1. Måste börja träna mera backträning! Fick mjölksyra typ i varje backe.

2. Måste börja träna i terräng! Har inte en endaste gång sprungit i terräng denna sommar, fötterna är sjukt ovana.

3. Behöver mera mental träning! Kroppen klarar mera än vad hjärnan tror.

4. Ät inte kyckling för nära inpå en träning/tävling! Efter en stund kommer magen att börja krampa och du kommer att rapa upp kycklingsmak i munnen med jämna mellanrum.

5. Måste på nått sätt få bukt med min andning! Låter högst antagligen som ett rostigt ånglok i uppförsbackar.

6.Om man tänker ha knälånga tights på sig bland folk så måste man raka benen! Lite generande att slänga en blick på smalbenen och konstatera att en del manliga greker har mindre benbehåring än mig.

7. Det är skonsamt för benstom och leder att springa i terräng! Mitt högra skenben har värkt den senaste veckan, men idag känns ingenting.

8. Det är mycket tyngre att springa kort och snabbt än långt och långsamt! I en fart på 6min/km kan jag springa hur långt som helst(okej, typ max 20 km) innan jag blir utmattad, men i 5.16min/km orkar jag ca. 5km innan jag börjar drömma om vågrätt läge.

Så här i efterhand är jag nog helt nöjd med tiden (39.45), skulle jag hålla samma fart som igår på ett marathon skulle jag klampa imål på 3.42...like that´s gonna happend :D Man kan ju alltid drömma...

2 kommentarer:

  1. Flinar lite åt det där med kycklingen, ursäkta! :p men det gick ju hur bra som helst, konditionen har du bara att kämpa emot din hjärna nu! :D

    SvaraRadera
  2. Flinar lite åt det där med kycklingen, ursäkta! :p men det gick ju hur bra som helst, konditionen har du bara att kämpa emot din hjärna nu! :D

    SvaraRadera