30 mars 2012

En fjärdedel till hundra

Grattis till mej, idag fyller jag 25 hela år!! Bror den äldre ringde idag. "grattis fia, 1/4 ti 100 no tå, höhö". Jepp!

Första gången på 8 år som jag tillbringar min födelsedag i Nykaabi, första gången i mitt liv som myndig finsk medborgare. Och om de e nån som inte tror mej så tänkte jag lista upp en liten födelsedags firar historia :D

2005: 18 års dagen firades i Kauhajoki, jag, Elin och Lotta hade bakat tårta och satte i ring på golvet i internatet med varsin sked och åt. Jag var lite besviken på att jag var tvungen att vänta EN HEL VECKA på att få köra upp till mitt körkort(bara österbottningar förstår vilken kattastrof detta är, haha).

2006: 19 års dagen firades i min och Annichens studielya. Vi var väldigt fattiga studeranden båda två och Annichen köpte en micropizza och ett prinsess påskägg åt mej i present. Det var en väldigt omtänksamt med tanke på att vi kunde stå i Minimani och välja ut billigaste tonnfisksorten, allt för att spara pengar.

2007: På praktik i Stockholm, 20 år gammal i Sverige betyder att man får gå in på systembolaget och handla allt vad man vill ha. Det gjorde jag.

2008: Tillbax i Vasa, ny sambo. Jag tror att jag och Sabina hade nån typ av 21 års fest om jag inte minns helt fel?!

2009: Fullt upp med att backpacka runt i Thiland, 22 års dagen befann vi oss i Bankok. Jag och Tove sprang runt halva dagen och försökte hitta en chokladtårta, i +45 grader. Smält choklad e också gott.

2010: 23 års dagen Satt/låg jag, Malin och Maria i varsin solstol bredvid poolen och beställde fruitshakes hela dagen, mot kvällen blev dom aningens starkare ;) Destination: Bali, Indonesien.

2011: En helt vanlig skoldag i Åbo, kommer helt ärlit inte ihåg vad jag gjorde på min 24 års dag.

30 Mars 2012: Väckning 04.30, 15 timmar senare kommer jag hem igen efter en låååång arbetsdag. Nukkumatti hänger i ögonfransarna, God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar