15 mars 2012

Never give up

För den som inte vet, så har jag anmält mej till Stockholm Triathlon som går av stapeln 26.8.2012. Distansen jag kommer att köra är den olympiska distansen, vilket innebär 1500m simning, 40km cykling och 10km löpning. Hur som helst, jag började youtube:a olika triathlon, hittade en massa klipp, och som alla vet så hamnar man lätt på villospår genom att klicka vidare och vidare. Hittade ett klipp på två damer som springer sista 100 metrarna av ett marathon. Kan bara konstatera att har man viljan klarar man det mesta. Det tar fysiskt sjukt i min kropp att titta på detta klipp på samma gång som jag inte kan sluta skratta, de ser ju bara för komiskt ut.

Nästa gång jag e ute på löptur och känner att det går tungt, vill stanna eller gå så ska jag tänka på domhär tanterna. Vilken kämparvilja.


Som sagt, Never give up! Om det så ska se ut så här de sista 100 meterna av mitt troathlon, I don´t care, jag SKA imål :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar