19 mars 2012

Packa! inte packa?

Imårgon åker jag med Finlands underbaraste, mest pålitliga och tidsoptimistiska transportmedel upp till ÖB för att städa ihop några välbehövliga euron. Packningen denna gång kräver lite extra tanke, eftersom jag planerade att lämna största delen kvar i Nykarleby. Mest pga att sommaren närmar sig och jag troligtvis kommer att säga upp lägenheten här i Åbo å spendera några månader i Vasa (hoppas hoppas, väntar fortfarande på svar från praktikplatsen). Men också för att (trilla inte av stolen) jag och Linda har planerat att cykla upp till Vasa i mitten av Maj, så minimal packning på den turen tack! Åbo-Vasa: ca.400km, huh, då vill man inte ha nått extra i ryggsäcken. Förhoppningsvis klarar vi det på en dag, det återstår att se. Nu tänker de flesta, WHAT? VARFÖR? nå lycka till :D Hellre ung å dum än gammal å ångersfylld vill ja påstå! Men mera om det närmare maj när vi planerat mera.

Nåja, tillbaka till packningen. Skor! Hur många skor är det lovligt att ta med sig? Har nu packat 6 par skor, å då har jag verkligen försökt välja de absolut nödvändigaste. Löpskor, finskor, arbetsskor, vardagsskor.. nästan så man önskar man vore man ibland :) Plus att man aldrig vet vad man hamnar ut på när man är i Nykarleby, mittiallt drar man iväg på ishockey, skogsvandring, nattklubb, pulkabacke, baljobadas? Alltid redo!

Nu hoppas jag bara att nån vänlig själ vill komma och hämta mej från tågstationen imorgon kväll. Vi syns efter påsk Åbo, tack å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar