23 mars 2012

oj vilken vecka!

Som vanligt när jag befinner mej i Nykarleby är det full fart, energinivå på 150%. Fattar inte hur de e möjligt, skulle aldrig orka med lika långa dagar i Åbo.

Anyway.

Tisdag morgon, slutövning i första hjälp. Godkänd. Tack! Nu kan alla känna sig trygg i mitt sällskap, jag klarar av att hålla dej i liv.
Tisdag eftermiddag, åka tåg. Och kan ni tänka er, tåget höll tidtabellen. Imponerande!

onsdag-fredag, väckning 04.30(!). Jobba jobba jobba tills jag stupat i säng, typ.

Nu e de helj iaf. Satt en stund i solen på balkongen och åt mammas hembakade kakor, nam! ca. en timme i solen resulterade i ca. 379 fräknar i ansiktet. I princip absolut bästa vårtecknet, färg i ansiktet, ja tack :) snart kanske snön smältat av terrassen också. Härrliga tider. Hoppas på lika soligt väder i heljen också, jag skall nämligen på träningsläger till Vörå med marathon experten Anders Szalkai, altså inte ensam, på tumis, haha, vi borde vara 60 anmälda. Riktigt tung träning väntar jag mej, riktit kul ska de bli, mitt mål e att ge allt jag har, vara så trött på söndag kväll att jag knappt orkar lyfta kontrollen till TV ;) Och förståss lära mej lite hur man skall lägga upp sin löpträning, jag har absolut ingen koll på sånt, springer bara efter hur mycket energi min kropp har för dagen.

Heljens program i korthet:

Lördag:
10.00 - samling. Löpskolning och backträning
12.00 - Lunch
13.00 - Träningsplanering/föreläsning med Anders
15.30 - lätt länk + konditionscirkel
17.00 - middag
19.00 - Återhämtande vattengymnastik
21.00 - kvällsmål

Söndag:
07.00 - Morgonlänk för ivriga (LOL)
08.00 - Frukost
08.30 - Föreläsning
09.30 - Långlänk
12.00 - Lunch
Hemfärd

Jag skall göra ett försök till att få ut kameran ur sitt fodral för att dokumentera slitna, rödsprängda, solfräsha och träningsglada ansikten. Trevlig helj alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar