16 mars 2012

För nån vecka sedan köpte jag ett par tå-löpskor, skor som är utvecklade så att man inte skall sätta ner hälen först i varje steg, utan man springer "på tårna" hela tiden. De gör att det är behagligare för häl, knä och höfter att springa när man inte stöter ner hälen i varje steg. Men detta kräver igen mera kraft av vadmusklerna så det rekomenderas att man börjar försiktitgt med ca. 10-15 min per gång för att sedan öka i tid vart efter man blivit mera van. Idag blev det premiärtur utomhus i skorna efter några gånger på löpmatta. Jag sprang ca.20min, efter 15 min kände jag att vaderna hade fått sitt, men jag plågade de stackarna ända hem så få se hur det känns imorgon när jag stiger upp :) Men skorna, ojoj, rekomenderas! Det känns som att man svävar fram, att man springer lika hårt som en elitlöpare till och med i uppförsbackarna. Hur det sen ser ut har jag ingen aning om, tvivlar på att det går lika fort som det känns, men vem bryr sej ;)

Fredagen till ära, kolla in det här klippet om träning och alkohol innan du far ut på "räkäkännit" i häljen. Just saying ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar