3 juli 2012

Blek-röv

På tal om träningsvärk så vet jag en som kommer att ha stela lår imorgon. Passade på att köra ut till Öjberget (jag fick låna päronens bil denna vecka) för att backträna. Jahapp, backe kan man lugnt säga att det var, det var ingen pulkabacke det som det kallas i folkmun, utan en störtloppsbacke (känndes det som iaf) på 250m. Jag insåg själv att här var det bara att ta det lugnt om jag ska orka mina planerade 6ggr upp och ner. Så jag började lungt, väldigt lungt, 1km/h lungt typ. Men neej, det gick ändå inte, så jag lunkade halva och gick andra halvan uppför och hasade mig ner tillbaks försiktigt för att inte ramla och rulla ner som en svettig köttbulle. Mina röv och framlårs muskler är nu väldigt skakiga. Imorgon ligger jag som ett stelt paket och kan varken röra armar eller ben. Men OJ vad gott med mat det var när jag kom hem :D

På tal om röv, låg och solade en stund idag och min röv börjar bli sådär äckligt vit i jämförelse med rästen av kroppen. I-lands problem, I know.

Fint var det uppe på berget iaf, det syns inte så bra kanske på bilderna men man såg faktiskt till Vasa centrum på en andra bilden.


Sen fick jag roligt åt min spegelbild i bildörren, ni kommer väl ihåg när man stod som liten kläpp och fjollade framför bilen för att man såg så ihoptryckt ut. Jag liknade iaf en bodybuildande dvärg med put-röv..tyckte jag. Det syns ju inte heller på bilden eftersom jag bara hade telefonen med mej, men nu vet ni det ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar