9 juli 2012

Byafest och brottningsmatch

Ojojoj OJ vilken rolig helj jag haft! Inget sådär speciellt som hänt, bara sjukt roligt. På fredakväll hängde jag med Bia och Jossa till maxmodansin (int felstavat, DANSIN), fösrsta tecknet på en riktig bya-dans. Vi kom dit, hälsade på alla man träffade och kände och deras bekanta, "dansade" foxtrott(?), satt i en, flera båtar i hamnen och bara pratade skit in till mitt i natten. Bya-fester kan vara kul ibland, men bara ibland, tvivlar på att jag kommer uppleva Maxmodansin fler år men en gång var kul.

Lördag chillade jag mest hela dagen, solen var i moln så vad skall man göra utomhus då? På kvällen satt jag och Annichen på hennes balkonk och hörde på låtar från "back in the days" och pratade skit. Vi kan säga så här att kväll ala Annichen å Fia för 6 år sen när vi bodde i Olympia, we still got it! SÅ himla kul bara, provocerade Annichens gubbe med hans egen låt, vilket inte uppskattades speciellt, och han hotade med en brottningsmatch. Och ja, så blev det(?). Annichen fick roligt åt spektaklet och tog foton på löpande band (kommer inte att visas för allmänheten), ingen vacker syn.

Note to self efter heljen: det löns aldrig att ha tights och sandaler kvällstid utomhus, och det kommer aldrig att lönas fastän hur du vill tro att det inte kan vara lika mycket mygg som förra sommaren.
Mina ben är fulla med myggbett, började räkna på ena foten men gav upp efter att jag kommit till 20. Min högra fot och min vänstra stortå är uppsvälld. Uppsvälld. Min fot ÄR ett myggbett. Suck! Kanske jag lär mig till nästa sommar? haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar