17 juli 2012

Jeppisdagan

Jag hade tänkt att hoppa om årets Jeppis halvmarathon, men med lite påtryck här å var så anmälde jag mej idag iallafall. På senaste tiden har jag inte sprungig mera än 5-8km per gång, och oftast i lugn fart, inte mycket backträning, intervaller, korta snabba pass eller längre distans. Bara lugna korta turer i behagligt tempo.. få se hur detta skall gå?! Under 2.30 e jag nöjd, tänker inte ha någon tidspress alls. Funderar till och med att lämna klockan hemma.

Mennattäh, vet ju hur jag fungerar, nog står jag vid starten nervös ändå och nollar klockan och ger gärnet första 15 kilometrarna, kommer ut till UPM "rääton" och tänker att "NU ger ja upp, NU stannar ja, de e INT värt plågan". Plågar vidare iaf och vid 500m kvar kommer adrenalinet och allt är glömt och jag börjar fantisera om nästa lopp..

 Lite konstig e man allt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar