21 juli 2012

Personbästa

Jag har sovit lite för lite hela veckan, jobbat lite extra länge så att jag kunde vara ledig på Fredag och till halvmarathon, så en trött jag sov 12(!!!)timmar natten till fredagen och var sådär övertrött och hängig som man  kan bli när man sover för länge. Drog iväg mej själv till Jeppis för att ta ut nummerlappen, såg på när andra värmde upp och satt mest och förberedde mej på att ORKA springa 21,1km. Ännu vid starten tänkte jag att "vad gör jag här nu igen?". Segade iväg i sakta mak, efter ca. 3km ropade jag och Lotta "Grattis Johan".. haha.. nån hade satt upp en skylt vid vägen där det stod "Johan fyller 40år idag, ropa grattis Johan!". Nåja, malade vidare 5km och kände att kroppen vaknade till liv, någonstans där kom Lottas mamma och cyklade med och plötsligt hörde jag Lotta ropa att hon inte hänger med mera så hon lämnade på eftersläp och jag körde vidare. Sari som jag inte såg vid starten och som lovade att vara min "hare" sprang jag ikapp vid ca.8km men hon var så fruktansvärt trött så jag sprang förbi. Någonstans vid 13km började jag inse att detär kanske kan leda till personbästa (som har varit 2.10), om jag håller samma takt. Jag sög fast som en igel i två finnar som hade bra fart och hängde på i ca. 5km. Men vid 18km var jag så fruktansvärt trött och andningen bara krashade så jag började gå för första gången. Kollade klockan och jag hade 20min på mig att ta mig 3km, vilket innebar att jag hade "råd" att gå lite mellan varven. Körde intervaller, sprang lite för hårt, gick 50m, sprang lite igen och gick 50m. Och hej bara, när jag kom in till centralplanen såg jag att klockan visade 2.05 så jag kämpade imål utan luft och väldigt väldigt väldigt nöjd. Tiden blev 2.06.30 (isch, har inte sett någon exakt tid). 22min snabbare än i Helsingfors i början av maj. LOL. HUR är det möjligt? Jag kan inte förstå.. men jag gjorde det iaf!!! Snart spräcker jag 2 timmars gränsen, snart snart.

Knepet är tydligen lite träning och lite öl mellan varven, och mycket envishet :)

PERSONBÄSTAAAAA!! fick alla stå ut med att höra mig säga igår kväll, förlåt, men jag är så nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar