28 juli 2012

Uppladdning och omladdning

Efter en veckas tidig väckning kände jag att jag behövde sömn, jag har varit så sjukt trött den här veckan att jag inte ens orkat träna. Det kanske inte säger så mycket, men träna ork jag alltid, jag kan jobba 12h i ett sträck och sedan ut på en 8kms löptur utan större problem. Vet inte vad som var annorlunda denna vecka, bara trött helt enkelt. Körde till Vasa igår efter jobbet, handlade lite mat på vägen och när jag kom hit somnade jag på en gång och sov 4h, vaknade och kollade på serier tills jag somnade igen och sov 10h. Sömnbrist? :)

Men nu är jag som på nytt född och pigg igen. Planen var i dag att gå till Gustavsborg stranden för att simma, det är utlagt 2 bojar i vattnet med 100meters mellanrum så att man skall kunna simma utomhus. Det är ju skitbra, så att man kan träna fast än simhallen är stängd. Det visade sig att det finns sjögräs i vattnet. Jag hatar sjögräs. Avskyr sjögräs. Så sjukt äckligt. Så jag svängde om efter ca. 30m och lade mig för att sola istället. Skönt det också iofs. Väntar nog snällt i 1½ vecka tills simhallen öppnar igen, hur jag skall fixa simningen i triathlon i öppet vatten vet jag inte. Det hänger på envisheten, viljan och det att alla andra klarar av det. Allt går bara man vill.

Ändrad träningsplan. Jag tog cykeln och cyklade över vasklot, förbi sundom och ut i mitt i vem ska veta var, där jag svängde efter lite på en halv timme, cyklade hem igen och sammanlagt blev det 30km, satt cykeln i parkeringsgrottan och sprang ett varv runt metviken, ca.5km. Alltihop tog 1h 45min. Så himla skönt att få ta ut sig ordentligt efter en veckas slappande. Mat smakar typ 10 gånger godare också efter en riktig ansträngning. Tror nog det blir en likadan runda imorgon också, eller så går jag till gymmet, har en oanvänd Juli gång till ett gym i Vasa ännu så man borde passa på, får se hur vädret ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar