6 juli 2012

Sightseeing

Har länge tänkt att jag borde börja öva mig på att byta om från cykling till löpning eftersom triathlon närmar sig, och nu när cykeln är fixad finns det ingenting jag kan skylla på längre. Vasas Vassaste träningen började kl.19, och jag tänkte att om jag springer med dem så är det svårare att börja gå när man är trött i benen. Trampade iväg två timmar tidigare så att jag säkert skulle hinna, trodde det var typ 16-17 km till bron och med lite paus så borde det gå jämt ut. 40min tog det dit, och när jag kollade kartan efteråt såg jag att det var 20km och inte 16, och efteråt när vi sprang vår timmes länk med vasas vassaste så kom vi oss 9km AWESOME. Här har jag varit orolig att jag inte skulle klara triathlon under 3½ timme. Om det är samma fart och väder där som det var här igår så blir det ju inga problem. Körde igår redan 40km cykling och 9km löpning, lite simning på det så är triathlon avklarat. Men det är ju jysst simningen som är den luriga biten, har ingen aning om hur det kommer att gå, i öppet vatten och med en massa andra skvalpande och sparkande galningar. 1500m på allt mellan 45min till 1h 15min.. helst närmare 45min, skulle vara pinsamt att komma sist ur vattnet :)

Fick färdigt städat här i Vasa inatt så de kommande tre veckorna kommer jag att befinna mig i Nykaabi-Jeppis trakten, förhoppningsvis får jag mera jobb i Vasa efteråt. Hoppas hoppas. Annars smiter jag hit till heljerna, jag trivs i min äckliga lilla etta utan balkong!

Lite bilder från cykelturen..




Backträning? oh yes!


Fin utsikt.


Ser inte ens början av bron när man står högst upp.


Biltema cykeln och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar